Into My World: Please please please......

Thursday 11 November 2010

Please please please......

"Kenapa Saya Perlu Mendapat Buku Ini Dari Puan Insyirah?"
aik,tetibe en3 start ngan persoalan ni pulak..
eheh..
kaitan ngan tajuk pulak?
hurm..
scroll ke bawah jom! ^____^
 
al kisah nye..
saya jumpa blog puan insyirah dari blog teratai biru..
saya tertarik dengan tajuk en3 terbaru dari blog puan insyirah yang bertajuk 'cetusan seorang insyirah'..
lepas baca en3 tu, then saya pun godek2 la blog puan..
saya baca 'catatan kembara iman'..
en3 tu menarik pula..
jadi saya kongsikan dengan kawan2 saya yang lain di skype..
*skype group..dalam tu ade dalam 9 orang member..*
saya kongsikan dengan tujuan baik ye..hehe..
moga2 boleh jadi pendorong andai diri terjatuh..



lepas beberapa ketika, kawan2 saya memberi respon kat link yang saya letak tu..
tapi ada sorang mamat a.k.a kawan saya ni nama dia herwan, terjumpa pasal contest bicara pedusi ni dalam blog puan..
dia beritahu kami dia nak buku 'bicara pedusi' tu..
dia kata kat malaysia ada 2 jep buku tu..
*selepas dia baca en3 contest tu..tu yang dia tau ada 2 jep..kekeke..*
punya la semangat nakkan buku tu..
dia siap ajak jadi penulis pena lagi..
sebab dia kata nanti dapat buku free..
lepas tu lagi, dia suruh saya buat contest tu sebab dia tak boleh nak sign in blog dia..
*aiseh..pelik2..dia yang nak, tapi suruh orang mintakkan..kakaka..*

lepas tu saya cakap la, "ala, susah2 nanti aku mintak tolong sepupu aku belikan..dia sekarang study kat mesir kot..hehe.."
*tapi saya gurau jep..dalam hati teringin jugak..buku free tu..sape yang tak nak kan..dulu masa sekolah menengah pernah gak baca novel dari mesir..kakak kepada kawan saya punya..kakak dia pernah belajar di mesir..novel tu sangat3 best!!!..penulis dia student malaysia yang study kat sana gak..hehe..tetiba lari sikit..;D*

herwan kata, "ahh..aku nak free dari penulisnya.."

saya kata lagi, "kalau nak mintak la sendiri.."
dalam pada tu saya pergilah tengok pasal contest tu..

saya, "owh..memang kena mintak kot..kena kasi sebab kenapa nak buku tu..meh ko kasi aku sebab nye..nanti aq mintakkan..cepat2..kasi 50 sebab yang kukuh..kekeke.."

dengan bersemangat nye si herwan pun bagi la sebab musabab kenapa nak sangat2 buku tu..
1st : sebabnya perasaan ingin tahu pengalaman orang di rantauan..
2nd : nak ambil ilmu perantauan untuk diri..*mungkin sebab si herwan ni pun merantau..sekarang study di perlis, unimap..tapi asal sabah..jauh gak la dia merantaukan? ^_^*
3rd : sebab nampak menarik..
4th : mesti dalam buku tu ada banyak infromasi untuk memperbaiki diri..
5th : buku tu menjadi tersangat istimewa sekiranya penulisnya sendiri yang memberinya..

saya potong, "esok ko siapkan 1 karangan, then kasi kat aku..heheh.."

herwan terus cakap, "aku nak tido la.."

saya, "mau tak?"

herwan, "akakaka..huhu..aku mau buku tu..tapi karangan aku tak bagus..huhu"
alamak, dia buat ayat sedih la pulak..ades..

saya, "yela2..nanti aku tolong karangkan.."
kesian la pulak..kawan punya pasal..tolong jep la..;p

dia, "yaaa..akakaka.."
saya tau dia mesti dah senyum sampai telinga..haila..member2..

saya, "kalau tak dapat gak buku tu, aku suruh sepupu aku belikan jep la..keh3.."

dia, "laaa..."

saya, "buku itu aku yang punya..lalalala~ rofl"

herwan, "ceh, cancel la niat ku memiliki..huhuhu.."
hahaha..dia putus asa la pulak..kekeke..


so sekarang ni, sementara masih sempat *sebab contest tamat 14 nov 2010* saya pun nak join la..
hehe..
selepas penat menggoreng ayat2 di atas *berdasarkan kisah benar ye ;D + ayat ada edit2 kasi masyuk sikit ;)*, mana la tau nasib berpihak pada saya..
kekeke..
kalau dapat buku 'bicara pedusi' tu, saya akan hadiahkan pada kawan saya si herwan tu..
kalau la kan..
hehe..
tapi sebelum bagi kat dia, saya mesti bace dulu..kakaka..*kejam2 :p*
ye la kan..
saya yang join contest ni..
so kalau dapat, saya la yang baca dulu ye tak? ^^

apa2 pun, terima kasih kepada teratai biru kerana telah berkunjung ke blog saya..
kalau tak, tak terjumpa la blog puan insyirah ni..
dan kalau tak kerana herwan jugak, saya tak terjoin contest ni..
hehe..


p/s: aku hanya mencuba nasib..(= *erk, kejap saya, kejap aku..kekeke..* + kalau buku tu dah ada kat pasaran malaysia, inform ye puan insyirah!! hehe..saya pun nak memilikinya..saya minat membaca dan mengumpul novel..terima kasih sebab adakan contest ni..first time ni saya try masuk contest..^^,

p/s II: the whole en3 ni rasa2 nya dah lebih 200 words..;D *ekk..karangan ker en3 nih?kui3*

No comments:

Post a Comment

kamsahamnida reader-ssi ^.-

~verily after each difficulty,there's a relief.. ;D~