Into My World: unlucky orange?

Thursday 2 May 2013

unlucky orange?

nasib tak berapa baik hari ni.

on da way nak ke jusco bukit tinggi, housemate ku call kata dia jatuh moto. ngaa. moto aku! nasib baik tak teruk. nasib baik jugak orang yang bawak tu tak cedera teruk. alhamdulillah.

second unlucky things happened, tengok wayang dapat seat baris 2 dari depan. kalau tuntut ilmu duduk depandepan tak pe la. itu harus supaya ilmu senang masuk. straight to the brain! tak tertapis dek classmate kalau kita duduk depan. tapi kalau dah tengok wayang duduk paling hampir ke depan, juling biji mata ni ha. hoho. nasib bukan 3D. sebelum ni pernah tengok transformers 3 3D, duduk seat depan sekali, juling biji mata tambah perisa sakit tengkuknya lagi. seksa! tapi hari ni mengenangkan member beriya nak tengok, ku turut kan jua. kui kui.

lepas tu on the way balik rumah, kereta tercium kereta orang pulak. haila. bertimpa-timpa. lucky abang tu tak nak buat repot polis. sebabnya walaupun aku salah, dia pun salah jugak. salah aku ialah tak pasang lampu. erk. ye la, bak kata member abang yang aku langgar tu, TNB dah bayar mahal-mahal pasang lampu jalan kan. buat apa lagi aku nak pasang lampu kereta. kena sedas kau! abang tu pulak, salah dia, nak melintas simpang empat, tapi duk kat tengah-tengah jalan. menyorok sebelah kereta lain yang baru keluar simpang. mana la aku nak nampak nye pun. tetibe main cak-cak kat tengah jalan malam-malam. confirm-confirm la aku tak sempat nak elak sebab tinggal lagi berapa meter je masa aku perasan tu. elok jugak la aku terfikir nak tekan brek. kemek jugak la kan bumber depan. ngee. setel sendiri-sendiri je la akhirnya. tapi walaupun abang tu kata dia salah gak, aku tetap rasa bersalah sebab aku yang langgar. sampai ke sudah aku cakap sorry kat abang tu. thanks bang tak marah. huhu.

kebetulan pulak, aku pakai baju kale oren yang sama masa aku eksiden moto beberapa bulan lepas.
agak-agak nya lepas ni kalau aku drive, tak de dah aku nak pakai baju tu.
macam ada badi pulak. ngaa.


notes: kena lebih berhati-hati bawak kenderaan kalau kat simpang. lagi-lagi simpang empat. and kena selalu cek lampu pasang ke tak kalau naik kereta waktu malam. pengajaran sungguh. mungkin jugak ada something yang terlebih yang aku atau abah tak sedekah/zakat kut. tu yang Allah tarik balik nikmat tu. Astaghfirullah-al-azim. Masha Allah.



No comments:

Post a Comment

kamsahamnida reader-ssi ^.-

~verily after each difficulty,there's a relief.. ;D~